[linux] Asus Tinker Board

Zo Mrt 11 11:19:52 CET 2018

Aldus schreef Geert Stappers op Sun, Mar 11, 2018 at 09:16:48AM +0100:

> En X11 leunt daarbij op een hardware laag.
> Voor het Tinkerboard is het een MALI chip.
> O.P. doet er verstandig aan om zijn specifieke resolutie vraag
> te stellen op een mailinglist waar MALI / LIMA  dagelijkse kost is.

Als je weet elke pixel rate, horizontale en verticale frequenties je
grafische kaart en je monitor aankunnen, kun je een tool gebruiken om
modelines uit te rekenen. LCD schermen hebben een vast aantal pixels
en werken het best met die resolutie. Tegenwoordig vertelt het scherm
ook aan de PC wat zijn grenzen zijn.

http://umc.sourceforge.net/http://umc.sourceforge.net/

Die MALI chip zou 4K resolutie op 30 Hz aankunnen, terwijl je
vermoedelijk een lagere resolutie en hoge refresh rate wenst voor een
desktop. Drivers vind je op

https://developer.arm.com/products/software/mali-drivers

(als ze niet reeds in je distro zitten).

Suc6,

Daniel

--

		Geeks of a feather cruft together