[linux] Probleem met Virtualbox. Networking

lnx lnx op kpnmail.nl
Do Mrt 15 17:05:08 CET 2018

On 15/03/18 15:40, Gerard Bekhuis wrote:
> Hallo Friends,
>
> ik ga met de RJ45-Adapterstecker in het internet.
> Groetjes
> Gerard.

De reden voor deze vraag is dat wanneer je gebruik maakt van USB 2.0/3.0
de extensions packs geinstalleerd dienen te worden (Zie handleiding [1];
blz. 17; 1.5 Installing  VirtualBox and extension packs)

Nu dit niet het geval is het mogelijk een Win10 driver probleem op de
notebook en wat ik begrijp uit de handleiding dien je nadat je Win10
geinstalleerd hebt een Windows Guest Edition [2] te installeren en deze
vervolgens te updaten (Zie handleiding [1]; blz. 64 t/m/ 68;

- 4.2.1 Guest Additions for Windows;
- 4.2.1.1 Installation
- 4.2.1.2 Updating the Windows Guest Additions

dit gaat dus niet lukken omdat er geen Internetverbinding is en doe dan:

- 4.2.1.4 Manual file extraction

waarbij verwezen wordt naar VBoxWindowsAdditions.exe [3]

Er vanuitgaande dat je bovenstaande nog niet gedaan hebt en het een
driver probleem is!

Fred

[1] http://download.virtualbox.org/virtualbox/5.2.8/UserManual.pdf

[2]