[linux] debian start niet meer na upgrade

Wo mei 2 11:59:28 CEST 2018

Aldus schreef Fred op Wed, May 02, 2018 at 09:51:12AM +0200:
> Goedemorgen,
>
> Mijn laptop start na een upgrade van een nieuwe linux kernel niet meer op.
> Hij blijft hangen na een melding; kvm disabled by bios (of iets van gelijke
> strekking).
> Is er een manier om weer terug te komen bij de vorige kernel? Ik ben nu even
> ridder te voet t.a.v zoeken op internet. Het gaat om Debian 9.

Geprobeerd om de nieuwste Windows 10 Update te installeren? :-(

De indruk is dat de PC wel degelijk opstart en dat u waarschijnlijk
ook gewoon in het BIOS kunt komen en misschien zelfs bij de GRUB2 prompt
en dat die melding afkomstig is van uw nieuwe kernel.

Verder krijgen we de indruk dat u erin geslaagd bent om in het GRUB menu
te komen, maar dat dat menu ook geen oude kernel vermeldt waarmee u wel
kunt booten. In zo'n geval proberen we meestal een Linux live systeem te
booten of anders het installatie medium en dan het systeem op de harde
schijf te mounten en verder te onderzoeken en herstellen.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		Geeks of a feather cruft together