[linux] debian start niet meer na upgrade, "kvm disabled by bios"

Fred fred.d op xs4all.nl
Do mei 3 13:15:33 CEST 2018

On 03-05-18 11:45, Daniel C. von Asmuth wrote:

> We vermoeden nu dat het probleem bij Gnome ligt en misschien hebt u niet
> eens behoefte aan virtuele machines.
Op dit moment nog niet..

> We zullen maar aannemen dat hierboven 'gdm3' is bedoeld.
> Ik heb wel eens meegemaakt dat X ervoor zorgt dat de PC niet
> meer op toetsenbord of muis reageert, terwijl het systeem voor
> de rest gewoon doordraait. Dat was op te lossen door vanaf een andere
> machine met SSH in te logggen en de X sessie te killen.
Vermoedelijk inderdaad een typefout van mijn kant.

> Suggestie voor test:
> inlogggen in runlevel 3 als gewone gebruiker en intypen
> startx
Dit werkt inderdaad wel..

> Vervolgens eens goed naar Gnome kijken. Zijn alle benodigde
> packages geïnstalleerd en intact? Ik heb wel eens een probleem
> met package dependencies opgelost door een hoop tegelijk te
> laten verwijderen (bijv. Gnome) en daarna opnieuw te installeren.
Wat mij opvalt is dat mijn favorieten nog op dezelfde wijze zijn
ingedeeld maar dat er wat Add-ons verdwenen zijn.

> Met vriendelijke groet,
>

> Daniel von Asmuth
Fred