[linux] ISO USB's booten niet. Bios probleem?

meine trialero op gmx.com
Do mei 10 14:03:57 CEST 2018

>    Ja zeker. Elke keer doe ik ISO stick in een usb poort voordat ik de PC
>    aandoe of herstart.

ik kan de output niet echt volgen, maar dat ligt meer aan mijn
vaardigheden. doorgaans wordt het niet werken veroorzaakt door

* te laat op F2 (F10 etc) gedrukt om in de BIOS te komen --> meerdere
* malen drukken, evt vasthouden van de Fx-toets

* niet opstartbaar volume --> als 'opstartbaar' formatteren, MBR
* resetten

* 64bits iso op een 32bits machine --> juiste arch gebruiken, 32 op een
* 64bits machine werkt gewoon

* UEFI op een nieuwere machine vereist --> UEFI-specifieke installatie
* doen

* omgevallen bits tijdens het kopieren naar de USB-stick --> opnieuw dd
* of andere tool gebruiken

//meine