[linux] USB-stick plotseling niet meer toegankelijk

Vr Okt 19 10:52:09 CEST 2018

Aldus schreef lnx op Fri, Oct 19, 2018 at 08:00:51AM +0200:

> [...]
>
> Twijfel of het een hardware probleem is aangezien 'dmesg' aangeeft dat
> de USB-stick herkent wordt en 'udev' maakt daarnaast een '/dev/sdb' aan.

Linux detecteert de aanwezigheid van de USB-controller in het apparaat,
maar of de geheugenchips nog goed zijn is een heel andere vraag. De
foutmelding suggereert een hardware defect.

Suggestie: koop een nieuwe USB-stick en probeer of die beter werkt met
dezelfde Linux. (vermoed van wel).

> Het lijkt net of de USB-stick in een 'lock-status' staat.
>
> Fred

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--