[linux] off-topic

Vr Okt 19 13:52:52 CEST 2018

Aldus schreef Gerard Bekhuis op Fri, Oct 19, 2018 at 12:45:15PM +0200:
> Ik vermoed dat je de Gemeente München bedoelt.

Dat is nog altijd de hoofdstad van de staat Bayern (Beieren). Het
bedoelde artikel vind je op
https://www.heise.de/ct/ausgabe/2018-22-Linux-Ausstieg-in-Niedersachsen-Windows-statt-Bugfix-4184863.html

Sinds kort kent Nederland ook een nedersaksische taal, zie
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/het-nedersaksisch-knipperkiste-huulbessem-en-siepel~bffc0a53/

(waarom is het Limburgs nog geen erkende taal?)

> Daar is door de vorige spd-burgemeester alles op Limux overgezet.
> Zijn opvolger, ook een spd burgemeester, die overigens microsoft een
> groot centrum in München heeft laten bouwen
> en daarvoor in ruil, alles weer terug op windows zet van oorspronkelijk
> gepland 85 miljoen euro naar nu 180 miljoen euro.

Het LiMux project van de gemeente München is eerder besproken. Het
schijnt dat er nu aan een Windows-alternatief wordt gewerkt, zodat over
enkele jaren de gemeenteraad kan besluiten om Linux vaarwel te zeggen.

> Dat is in Duitsland helaas mogelijk verkwisting van belastinggeld.
> Groetjes Gerard.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--