[linux] ipv6 in een Transip VPS

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Di mei 7 21:30:04 CEST 2019

On Tue, May 07, 2019 at 08:33:26PM +0200, Frans van Berckel wrote:
> Wie o wie heeft er bij Trans IP op z'n BladeVPS IPv6 adressering
> aangezet? En wat moest je daar precies voor doen?

Het staat standaard  aan.   ( Zo ver ik mij kan herinneren )

> # ping6 google.com
> connect: Network is unreachable

Ja, IPv6 valt nogal eens weg bij TransIP
Op zijn minst vaak voor een VPS waarvan ik het merk.

Na een  "ssh Time Out"  moet ik `ssh  mijnvps.BrakIP.nl`
veranderen `ssh -4 mijnvps.BrakIP.nl` en eenmaal weer
binnen op de VPS doe ik dan `bin/repair_route`.

bin/repair_route bevat deze twee regels
sudo ip -6 r del default via fe80::aaae:1 dev eth0 proto kernel metric 1024
sudo ip -6 r add default via fe80::aaae:1 dev eth0 proto kernel metric 1024

Groeten
Geert Stappers
--
Leven en laten leven