[linux] Linux Ubuntu

Wo mei 29 23:00:26 CEST 2019

Aldus schreef Henk van Schie op Wed, May 29, 2019 at 09:03:57PM +0200:
> Ik heb op mijn MacBook Pro Ubuntu geïnstalleerd in VMware, ik wil de bestanden van mijn MacBook gebruiken in Linux. Hoe kan ik deze koppelen?

Volgens mij is dat een kwestie van vmWare zo configureren dat het gast
besturingssysteem toegang krijgt tot de relevante partities op de host.
In Linux zal 'cat /proc/partitions' tonen welke devices toegankelijk
zijn en ik meen dat het Apple FS door Linux wordt ondersteund. Het kan
zijn dat dat alleen mogelijk is met partities die niet gemount zijn
door het host OS.

Alternatief: deel de gewenste directories op de host met NFS en mount
die in Linux.

Suggestie: deel iets meer informatie met de groep, zoals de
partitionering van uw schijven.

Suc6,

Daniel

--