[linux] crontab script wordt twee keer gestart?

paai j.j.paijmans op gmail.com
Di Feb 4 16:05:30 CET 2020

On 04-02-2020 15:58, Daniel C. von Asmuth wrote:

> 'a' is in de meeste Linuxen een niet bestaand commando (niet verwarren
> met $a dat een omgevingsvariabele is). Het zou 127 retourneren.
> a==a retourneert 0 en is daarmee gelijk aan /bin/true.
>
> Nu zou u 'a==a' kunnen verwarren met '[ a == a ]', maar het is heel
> wat anders. Het is namenlijk gewoon een assignment operator die de
> omgevingsvariabele a de waarde '=a' geeft. Maar dat slaagt altijd
> zodat de opdracht weer 0 retourneert.

Weer wat geleerd... maar zoals gezegd, het was een overblijfsel uit een
ver verleden dat toevallig steeds bleef werken en dus geen reden tot
nadenken gaf.

Maar ik zal 'while true' adopteren, zodat ook mijn driftig hackende
jongste dochter geen reden zal hebben zich voor me te schamen.

--
Dr. J.J. Paijmans