[linux] migratie van Windows 7 naar Linux

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Wo Feb 5 20:31:42 CET 2020

On Fri, Jan 31, 2020 at 04:16:39PM +0100, Daniel C. von Asmuth wrote:

> [...]
>
> De vraag is dus welk protocol de Windows clients en Homeserver gebruiken om
> met elkaar te communiceren en muziek en video's af te spelen. UPNP misschien?
>
> Kodi ondersteunt wel de meest gangbare protocollen voor multimedia.

> Inderdaad. Ik slaagde er zo snel niet in om dat artikel in mijn browser zichtbaar
> te krijgen wegens de cookies.

> Dan zijn de rollen omgedraaid, maar de vraag blijft dezelfde. Linux kan de
> meest gebruikelijke rollen van een Windows Server overnemen dankzij Samba.

> We hebben ervaring met Linux en Windows servers, maar het helpt als we iets

En al gaande  zal die informatie boven water komen.
Ik bedoel: Laat het je niet tegenhouden.

Ga doen wat je altijd al met computerprogrammas hebt willen doen
* Gewoon gebruiken
* Delen met je naasten
* Bestuderen
* Eventueel verbuigen en/of verbouwen