[linux] time %PCPU

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Za Feb 22 16:37:06 CET 2020

On Fri 21 Feb 2020, Dick Stomp wrote:

> Sorry beste mensen, ik ben vreselijk nieuwsgierig waar jullie over praten.
> Het begon met "twee spaties voor de kantlijn"...

Geert heeft braaf een nieuwe thread voor zijn vraag gestart, dus het is
niet echt een continuatie van de twee spaties discussie :)

Het gaat om de verschillende outputs van:

$ sleep 0 | time date

en

$ time date

en waar die verschillen vandaan komen.

Bij de laatste wordt geen aparte "time" executable aangeroepen maar een
ingebouwde functie binnen de bash shell.

Bij de 1e wordt vanwege de pipe wel een aparte executable aangeroepen,
met een heel ander output dan de bash versie. Die moet dan wel
geinstalleerd zijn, anders krijg je "time: command not found" o.i.d.

Paul