[linux] herhaling van zetten: nu 20.4 Ubuntu, en PrtScr doet weer niets

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Vr mei 8 08:52:03 CEST 2020

Wat ik eerder had bij mijn vorige Ubuntu (18.4) is weer een feit: de
PrtScr doet niets.  Normalerwijs drukte ik PrtScr om een scherm te
bewaren voor later, en dan "zag/hoorde je iets gebeuren" (kleine
flikkering van het scherm, zacht geluid van de disk) en verscheen er een
"Screenshot from datum/tijd"-file in de Pictures-directory.  De vorige
keer bracht ik een wijziging aan in de instel-
ling van de toets voor PrtScr, en die werkte.  Daarna zette ik de
wijziging terug naar de default PrtScr-toets, en alles ging goed.  Nu
kom ik daar niet mee verder: druk ik op PrtScr: geen
geluid/schermflikkering, en natuurlijk ook niets dat verschijnt in de
Pictures directory.  Ik vraag me af of het gebruik van die toets ook
vereist dat die print ook een te installeren programma vereist.  Heb je
dat niet geïnstalleerd, dan gebeurt er natuurlijk niets.
Mogelijk iemand van jullie die een idee heeft waarom PrtScr niet werkt?
Dank.
Julien

--
Julien Michielsen