[linux] 5.x: userland writes to /usr/lib64/firefox/libxul.so

Der cl3m0t op gmail.com
Zo mei 10 12:42:14 CEST 2020

On 10-05-2020 10:59, Udo van den Heuvel wrote:

> Na ruim een etmaal geen enkele coredump...

Ik denk dat het probleem ook lag aan de combinatie van de andere RAM
reepjes en de mobo/amd-cpu. Voor Windows kan je de voltage voor de
reepjes in de BIOS verhogen om het systeem stabiel te krijgen. Linux
negeert bepaalde instellingen van de BIOS.
Dat hoeft niet altijd een nadeel zijn voor Linux gebruikers.
Laptopfabrikanten bijvoorbeeld gebruiken een whitelist in de bios voor
onderdelen van de laptop. Je kan als Windows-gebruikers alleen die
onderdelen gebruiken/kopen die in de whitelist staan als er iets kapot
is. Linux gebruikers heeft daar geen/veel minder last van.

groet,
Derry