[linux] zieke SD-kaart, hoe te repareren?

Do mei 28 20:52:47 CEST 2020

Aldus schreef Julien Michielsen op Thu, May 28, 2020 at 07:28:49PM +0200:
> [...]
>
> Een selectie uit de dmesg, kort nadat ik de sd-kaart in de
> bestemde plaats duwde:
>
> usb 1-1: USB disconnect, device number 2
> mmc1: SD Status: Invalid Allocation Unit size
> mmc1: new SDHC card at address 0002
> mmcblk1: mmc1:0002 SD016 12.5 MiB (ro)
> Dev mmcblk1: unable to read RDB block 8
> mmc1: card 0002 removed
> mmcblk1: unable to read partition table
> mmc1: new high speed SD card at address 59b4
> mmcblk1: mmc1:59b4 USD   1.87 GiB
> mmcblk1: p1
> FAT-fs (mmcblk1p1): Volume was not properly unmounted. Some data may be

De kaart wordt blijkbaar herkend, maar de Linux kernel beschouwt ze
als corrupt en verwijdert ze dan weer. Klinkt als een onsimpel probleem.
(je zou natuurlijk kunnen testen of Windows ermee overweg kan).

> Bij voorbaat dank,
> Julien

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth
--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.