[linux] zieke SD-kaart, hoe te repareren?

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Vr mei 29 14:08:38 CEST 2020

Geert-Jan schreef op 29-05-2020 12:34:
> Mocht je ooit data willen redden van (half)-corrupte media, gebruik dan
> ddrescue ipv dd.
> https://www.gnu.org/software/ddrescue/
>
> Deze doet meerdere lees pogingen bij fouten (nadat de goede delen eerst
> gekopieerd zijn) en probeert data te herstellen.

Dank: ik heb het opgehaald en geïnstalleerd. Maar ook dit programma
heeft
het probleem dat je de defecte/rotte/hoejehetooknoemt sd kaart eerst
moet
worden gemount. Pas daarna heb je een device-naam waar je ddrescue op
los
kunt laten.
Zodoende lijkt een rotte kaart nooit te herstellen, want:
een rotte kaart is niet te mounten, en iets dat niet gemount is kan niet
gerepareerd worden.  Of is er iets dat ik hier niet begrijp, en zijn
niet gemounte devices toch op de een of andere manier benaderbaar?
dank

-
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl