[linux] Helpen met software linux

paai j.j.paijmans op gmail.com
Ma Apr 19 12:06:56 CEST 2021

On 19-04-2021 12:06, Theo Rood wrote:
> Goedemorgen,
> Hierbij een vraag, heb ooit linux gehad beviel mij prima ben helaas
> dvd schijf met prgramna kwijt, heb nu een oude laptop maar kan
> internet niet op schijf is leeg wil linux graag op de laptop hebben
> wie kan mij een dvd of cd met linux sturen uiteraard tegen een
> vergoeding hoop dat iemand mij kan helpen alvast bedankt in afwachting
> uw reactie verblijf ik m.vr.gr <http://m.vr.gr>. Theo Rood

Beste Theo, zolang je een Apple of Windows PC hebt die het internet op
kan, kun je zelf een DVD of USB stick maken om je oude laptop mee te
starten. Zelf zou ik voor de USB optie gaan.

In grote lijnen: download de ISO image van je keuze. Brand die op DVD of
maak er een USB startup disk mee (er staan tientallen beschrijvingen van
de stappen die je daarvoor moet nemen op het internet).

Start je oude laptop op in BIOS mode en vertel hem dat zijn volgende
boot vanaf de DVD of USBstick moet gebeuren.

Paai