[linux] hyvää syntymäpäivää!

paai j.j.paijmans op gmail.com
Wo Aug 25 08:58:17 CEST 2021

beelden uit mijn kinderjaren...

Ik was in die tijd aan het experimenteren met een programma dat
woordgewichten berekende (SMART van Salton) en dat werd als source voor
Unix gedistribueerd. Maar de toenmalige Katholieke Universiteit Brabant
was een VAX shop en Unix werd nauwelijks ondersteund.

Een collega mompelde in de koffiekamer iets over een Fin die een unix
kloon in een 80386 had weten te persen. Ik wist nog maar heel weinig van
Linux, was nog helemaal hoteldebotel van Windows 3, maar het was liefde
op het eerste gezicht. En in januari 1992 organiseerde ik de eerste
Linux workshop op de KUB, kwam daar Eric Marinyac tegen en hoppa!