[linux] Linux laptop

Vr Jan 29 18:59:47 CET 2021

Aldus schreef Kunne Dam op Thu, Jan 28, 2021 at 01:12:38PM +0100:
> Beste Linuxkenners,
>
> Nog even melden dat Linux weer werkt. Snelle service van vriendelijk
> bedrijf: hebben de ssd vernieuwd. Vermoeden dat die niet betrouwbaar was,
> hadden ze nog niet vaak eerder meegemaakt. Viel binnen de garantie gelukkig.

Met Linux kun je ook last hebben van hardwarestoringen, helaas.

> Nog 2 vragen:
> - is er in Friesland iemand die verstand heeft van Linux en tegen betaling
> problemen met Linux kan oplossen. Wij zijn geen computerkenners, hebben dus
> eigenlijk ook een onverstandige keus gedaan met Linux. Iemand waar wij met
> de laptop naar toe kunnen, mochten zich weer problemen voordoen.

Dat is een gewetensvraag: ik woon niet in Friesland. Nu zouden we eigenlijk
moeten doorverwijzen naar BuurtLinux, maar dat moet nog worden verbouwd.

Linux een onverstandige keuze: waar zou u naar toe gaan als u Windows had?

> -Is het nodig om een virusscanner op de laptop met linux te hebben, of niet?

Voor een laptop niet zozeer, maar voor een server die bestanden deelt met
MacIntosh of Windows kan het wel zin hebben.

> Hopelijk stel ik deze vragen op de juiste plek, anders hoor ik het graag.

Wij hopen al 26 jaar dat dit de juiste plek is.

> Met vriendelijke groet,
>
> Kunne

Suc6,

Daniel

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.