[linux] postfix en domeinnamen, e-mail in

paai j.j.paijmans op gmail.com
Za Jul 10 20:18:05 CEST 2021

On 10-07-2021 19:39, Geert Stappers wrote:

>          [  ... wat controles ... ]

> Waarom name resolving voor de ene wel werkt en de andere niet,
> is een probleem voor later ...

> Dat betekent zoveel als:
> * hostnaam en domeinnaam aan Postfix kant zijn goed genoeg voor nu.
> * Postfix lukt het niet om "iets" op te zoeken.
>

> Wat die "iets" is, daar zou /var/log/mail.log meer over kunnen
> vertellen. Raadpleeg ook /var/log/mail.warn.
>

> Groeten
> Geert Stappers

In /var/log/mail.err  meldingen over een afwezige /etc/aliases.db gevonden.

Eentje gemaakt met alleen

postmaster:    root

en

newaliases om /etc/aliases.db te maken

Ik kan nu binnen de server mail aan root op jantje en aan paai op jantje
versturen en ontvangen. Naar buiten of van buiten nog niet

Op transip.nl heb ik aan de domein naam een MX record toegevoegd. Maar
misschien is de cache daar nog niet ververst.