[linux] postfix en domeinnamen: gefixt.

paai j.j.paijmans op gmail.com
Ma Jul 12 10:05:37 CEST 2021

On 12-07-2021 09:25, Paul Slootman wrote:

> 554 5.7.1 <paul+nospam op wurtel.net>: Relay access denied
>
> Dat ziet er goed uit.
>
> Paul

Zorg minder. Hoe heb je dat gecontroleerd?

Voor wie het interesseert:

* met Thunderbird kun je de /home/user/mbox gebruiken, alleen moet de
account dan als 'feed' worden opgezet.

* het lijkt onmogelijk de 'From:'  in de headers te veranderen, ook als
je mail of mailx gebruikt; de wijsheid van internet schijnt dit te
bevestigen. Jammer.

* hetzelfde geldt voor het toevoegen van een 'Reply-to:'

* de rest van de dag of dagen ga ik besteden een stel virtuele servers
op te zetten om al mijn domein namen van email te voorzien.

Voorlopig weer dank voor jullie hulp