[linux] postfix en domeinnamen: gefixt.

paai j.j.paijmans op gmail.com
Ma Jul 12 20:25:09 CEST 2021

On 12-07-2021 17:47, paai wrote:

> Ik zal met een oog op de gebruikster in ieder geval iets moeten
> knutselen waar Thunderbird vanaf een Windows host mee overweg kan, dus
> ik ga sowieso dovecot installeren. En dan zal ik jouw opmerkingen met
> religieuze ijver bestuderen.

dovecot bleek wel bijzonder eenvoudig... gewoon de naam en password van
een bestaande $user op bommiebrand.com. C'est moi. En mijn vrouw voor
wie ik dit allemaal bij elkaar knutsel.

Hopelijk laatste vraag: is het mogelijk om met postfix zelf email te
versturen, d.w.z. zonder tussenkomst van smpt.gmail.com of aanverwante
servers?