[linux] bestemming dovecot mailoxen

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Jul 15 17:02:54 CEST 2021

On Thu 15 Jul 2021, paai wrote:

> De situatie op het ogenblik is

> paai op paijmans.de   arriveert in /var/mail/paai
> paai op paijmans.eu  arriveert in maildir-format op
> /var/mail/paijmans.eu/paai/new

Da's dus anders als wat je eerst schreef.

Haal die "mydomain" definitie weg, dan komt ook paijmans.de in
/var/mail/paijmans.de/paai/new

> Daar kan ik voorlopig mee leven... maar begrijpen doe ik het niet.
>
> /etc/dovecot/conf.d/10-mail.conf bevat immers
>
> mail_location =

Maar je gebruikt dovecot niet voor het afleveren! (Want lmtp is
"moeilijk"). Dus waarom denk je dat een instelling in dovecot bepaalt
waar postfix de mail opslaat?

Paul