[linux] Java is STOM! (was: Enigszins OT: plaatjes in HTML op een esp32)

Nico Rikken nico op nicorikken.eu
Di Nov 2 11:20:26 CET 2021

Je hoeft de IDE natuurlijk niet te gebruiken om te developen. Ik heb in
het verleden gewoon Gedit gebruikt om te editen, en vervolgens openen
met Arduino IDE en flashen.

Ik heb begrepen dat de Arduino IDE onder water Avrdude gebruikt om te
flashen: https://github.com/arduino/avrdude-build-script dus dat zou je
ook zelf aan kunnen roepen met de juiste parameters.

Maar ik zie dat er tegenwoordig ook een Arduino CLI is om je
programma's mee te compileren en te uploaden, en dat zorgt er
waarschijnlijk voor dat alle board-specifieke configuraties al geregeld
zijn: https://arduino.github.io/arduino-cli/0.19/getting-started/

Succes!

Nico