[linux] Java is STOM! (was: Enigszins OT: plaatjes in HTML op een esp32)

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Di Nov 2 14:48:45 CET 2021

Aldus schreef paai op Tue, Nov 02, 2021 at 10:20:23AM +0100:

> Wat me op een punt brengt waar ik al jaren last van heb: de traagheid en het
> getrut van java. De IDE van de arduino is in java geschreven en zelfs op
> redelijk moderne dektops schijnt het toetsenbord het af en toe niet bij te
> kunnen benen, of de virtuele cursor staat net ergens anders als de fysieke,
> zodat cut-and-pastes op de verkeerde plaats komen. Of windows die input
> vragen, worden geopend /onder/ bestaande windows, zodat ze onzichtbaar zijn
> en je eindeloos zit te wachten...
>
> Of ben ik de enige?

Doet me denken aan mijn eerste Java programma op een Pentium 150 / 64 MB RAM.

javac hello.java
# dit eindigde uiteindelijk zonder errors
time java hello.class
# dit kostte 5 seconden

Moderne Java versies zijn nog steeds traag en vreten geheugen.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.