[linux] screensaver voor wayland met dpms-gedoe

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Zo Nov 14 14:37:25 CET 2021

Op zo 14 nov. 2021 13:06 schreef Udo van den Heuvel <udovdh op xs4all.nl>:

> Guru's,
>
> Ik merkte op dat gnome-screensaver op wayland niet de monitor laat
> 'slapen' middels DPMS (video signaal uit).
> Met `dnf search screensaver` vind ik vanalles maar er is geen enkele
> indicatie wat met wayland werkt (b.v. xscreensaver niet) en dpms
> gebruikt. Ik hoef niets fancy's (opengl enzo), alleen een screensaver
> die de monitor uit zet...

Even zoeken met google op "wayland dpms" leverde ondermeer deze op:

https://unix.stackexchange.com/questions/316929/display-is-not-capable-of-dpms-after-gnome-wayland-update

Nou is die link wel wat ouder, maar geeft misschien wel wat aanwijzingen
voor nader onderzoek (xset, mutter).

mvg, Guus