[linux] over pan-nieuwslezer: kun je de regellengte aanpassen?

paai j.j.paijmans op gmail.com
Do Nov 18 10:26:13 CET 2021

On 18-11-2021 10:04, Julien Michielsen wrote:
> Vanmorgen heb ik pan weer eens geïnstalleerd.  Toen ik het eerste
> artikel probeerde te lezen (in
> nl.wetenschap, "Het maakt niet uit hoe oud je bent, twee injecties van
> het Pfizer-vaccin houden geen
> stand - studie" zag ik dat de regellengte onplezierig lang was. De
> bovenste regel: "Mensen die in januari
> en februari waren gevaccineerd met twee injecties met het
> Pfizer-coronavirusvaccin, hadden in juli een
> 51% hogere kans om het virus op te lopen in vergelijking met degenen
> die in maart of april waren
> [...]

Been there, done that, sent the T-shirt back.

Ik heb lang geprobeerd iets met pan te doen, maar het is onbegonnen
werk. Dat met die regellengte probeerde ik op te lossen door de grootte
van het window in de preferences file te zetten. en dat werkt dan heel
even tot er een vlieg op je scherm gaat zitten of iets dergelijks en
boem! waarbij de preferences file ook weer wordt aangepast. De window
grootte via KDE afdwingen was een ander idee, maar werke ook niet. Zelfs
via een startscriptje dat de prefs-file bijwerkte was het onwerkbaar.

Een goede raad, vergeet pan en gebruik Thunderbird...

Paai