[linux] raar verschijnsel: cd-lade opent

harry.harmsen op gmail.com harry.harmsen op gmail.com
Vr Sep 10 10:23:08 CEST 2021

Op do 9 sep. 2021 om 16:03 schreef Guus Snijders <gsnijders op gmail.com>:

> Ik ben totaal niet bekend met Mint, maar kun je die ook suspenden vanuit
> het loginscherm? (Dus zonder dat je zelf bent ingelogd)

Guus, ik begrijp niet goed wat je bedoelt, maar dat ligt aan mijn
gebrekkige (Linux)computerkunde.

Ongeveer hetzelfde kan ik zeggen bij de verwijzingen van Azem: wat er op
die websites staat kan ik wel gedeeltelijk volgen, maar is in zijn totaal
toch voor mij te ingewikkeld. Natuurlijk een uitdaging om er toch mee aan
de gang te gaan, maar daarvoor ben ik momenteel niet in de gelegenheid
(vooral door erg druk werk). Vanwege het volgende is het ook de vraag of
dat zinvol is.

Ik ben namelijk intussen zover dat het lijkt te maken te hebben met de
nieuwe kernel 5.4.0-84. (ook in recovery mode)
Als ik namelijk opstart met de vorige kernel 5.4.0-81 blijft de cd-lade
rustig.
Na zoeken op internet kom ik op deze site:
https://www.mail-archive.com/kernel-packages@lists.launchpad.net/msg457813.html
en begrijp daar dat het een bug is in de nieuwe kernel. Zal dus wel
opgelost worden bij een volgende update.

> Ben benieuwd of het dan ook gebeurt.
>

> Mvg, Guus Snijders

Dank voor jullie reacties en hulpvaardigheid.

Groet,
Harry Harmsen
Assen