[linux] Printer doet het ineens niet meer...

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Di Feb 15 18:47:26 CET 2022

On Tue, Feb 15, 2022 at 06:13:49PM +0100, joop gerritse via Linux wrote:

> Wat gaat er wel? Ik kan de printer gewoon zien, en ook via localhost:631
> inspecteren. Maar ik zie alleen wat CUPS toestaat.

En toen CUPS een testpagina laten afdrukken?
(Dat is een openingsvraag. Beantwoordt die a.u.b. met:
   Ja, dat heb ik gedaan en kreeg van CUPS een testpagina afgedrukt.
Of:
   Wel gedaan, printer deed ______  en CUPS meldde ______
)

(Verschil met het oorspronkelijke bericht:
   De informatie vanaf WAAR  "print testpagina" gebeurd.
)

> Ik kan print opdrachten geven, en ws ook cancelen.

Weet je nog:  Vertel ook wat er wel gaat.

Hoe duidelijker, hoe beter.  Bijvoorbeeld:

  Ik deed
    lp /etc/hosts
  en kreeg mijn prompt weer terug.

  Met behulp van
     lpstat
  zag ik dat printjob  28 bleef hangen.
  Ook zag ik ____________

  Na het commando
    cancel
  was er ____________

> Niet dat dat veel verschil maakt...

Het hele grote verschil is duidelijk maken dat er delen wel werken
en dat je het helemaal werkend wil hebben.

Groeten
Geert Stappers
Helemaal bewust van:
  "Wat verzonden wordt is niet perse wat er ontvangen wordt."
Begreep het oorspronkelijke bericht niet veel meer dan:
  "Ik zit dus nu even vast -- heeft iemand nog een suggestie?"
--
Silence is hard to parse