[linux] Printer doet het ineens niet meer...

Derry cl3m0t op gmail.com
Di Feb 15 23:35:05 CET 2022

On 15-02-2022 14:16, joop gerritse via Linux wrote:
> Hij is niet defect, hoor... het is duidelijk iets in de software.
> Iets met permissies.
>
> En tot voor een paar dagen werkte hij ook nog. zo van de ene dag op
> de andere is hij gestopt.
>
> Zal trouwens best mijn eigen schuld zijn, ik ben nog steeds bezig met
>  herstel van een lange uitvalsperiode....
>
> Ik kan printcommando's  ingeven, bijvoorbeeld "print testpagina".
>
> Dan zie ik een paar berichten verschijnen, als laatste:
>
> "Idle - Unable to open print file: Permission denied
>
> en dan gaat de printer weer in rusttoestand. Het bericht staat nu in
> [...]

Je kan de LogLevel in /etc/cups/cupsd.conf veranderen naar 'debug' voor
uitgebreidere logging. De informatie wordt geschreven naar
/var/log/cups/error_log.

Heb je geprobeerd of het helpt als je de printer verwijdert en opnieuw
toevoegt, of als je cups helemaal verwijdert (apt purge) en herinstalleert?

Groet,
Derry