[linux] Fwd: Re: Directory .vscode in een git repository

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Zo Jan 2 21:51:21 CET 2022

On Sun, Jan 02, 2022 at 08:58:30PM +0100, nllgg op vandersluys.nl wrote:

> Hoi Geert,

;-)

> [...]
> zijn van de IDE van een van de groepsleden, die niet nodig zijn voor of zelfs kunnen conflicteren met die van
> anderen.  Tenzij VS een belangrijk deel uitmaakt van de code, heeft het niets te zoeken in het git repo.  Ik
> vermoed dat de originele committer dit het beste zou kunnen oplossen, b.v. door de directory tijdelijk te
> hernoemen, dan te committen (zodat git denkt dat de files zijn verwijderd) en dit dan terug te hernoemen:
>
>   $ mv .vscode vscode
>   $ git commit -a -m 'Removed .vscode/ from repo'
    $ echo .vscode >> .gitignore

> Als iemand anders dit doet, worden bij de volgende git pull de instellingen van de originele committer
> verwijderd, da's misschien sneu.

Dank.

In branch waar ik last heb van die directory, is ie reeds weg.

En dadelijk gaat er een verzoek naar upstream om hetzelfde te doen
in de main branch.

Groeten
Geert Stappers
--