[linux] Fetchmail voor mijn configuratie

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Di Jan 4 09:54:31 CET 2022

Previous-Subject: Re: [linux] Configuratie Mutt_gekuiste versie...

On Mon, Jan 03, 2022 at 04:26:28PM +0100, Fré van Limpt wrote:
> Hallo,
>
> Bij deze pak ik (na mijn beste wensen voor het nieuwe jaar!) de draad
> graag weer op.

Goed bezig

      .... ontzettend vette knip ....

> [...]

| /var/spool/mail/gebruikersnaam. Fetchmail kun je configureren met
| het programma fetchmailconf. Handmatig configureren is ook niet zo
| moeilijk. Zet daarvoor in ~/.fetchmailrc iets als:
|
|   poll pop.gmx.net with proto POP3
|	user "704450" there with password gaikjelekkernietvertellen is jarkko here warnings 3600
|
| Vervang hierin pop.gmx.net door de mailserver die je wilt, POP3 door het
| te gebruiken protocol, 704450 door de gebruikersnaam om in te loggen,
| gaikjelekkernietvertellen door het te gebruiken wachtwoord en jarkko
| door de gebruikersnaam van de persoon waar de mail voor is.

[1] Dat fetchmail deel ziet er wel goed uit. Probeer het uit.

> (Ik had de map '.Fetchmailrc' in /home/ opgeslagen, maar de terminal
> zegt ' "Fetchmailrc" moet een regulier bestand zijn.')

Gezien en veel later gezien dat het tussen haakjes staat ...

> Bedankt voor jullie hulp, ik ben al met al een stuk verder gekomen.

En nog meer geleerd.  Lekker mee door gaan.
Laat dus de vervolgberichten maar komen,
want we leren er allemaal van.

> Met vriendelijke groet,
> Fré van Limpt

Groeten
Geert Stappers

Voetnoot
[1] Over Sendmail laat deze Postfix gebruiker zich niet uit
--
Silence is hard to parse