[linux] Mutt_tussenstand

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Do Jan 20 13:43:32 CET 2022

Aldus schreef Fré van Limpt op Thu, Jan 20, 2022 at 12:51:50PM +0100:

> ---Bedankt voor de MTA!
>
> Mailen van alice naar bob en v.v. gaat goed. Met 'c' vind ik de 2 mails
> 'sent' terug,

Bijzonder interessant. Maar wat hebt u precies gedaan? Zijn
die berichten ook verstuurd? Waarheen?

Hebt u een MTA geinstalleerd? Welke? Hoe?

> maar geen van beiden heeft een INBOX --of hoort dat zo in een
> simulatieprogramma?

De Mail Transfer Agent zou een 'inbox' moeten aanmaken wanneer
de MTA een bericht voor een bepaalde user ontvangt en er nog geen
geschikte mailbox is.

Doe als 'bob' of 'alice' eens
echo $MAIL

Dat zou je de naam van de mailbox moeten opleveren,
bijvoorbeeld /var/spool/mail/alice of /var/mail/alice

Als de home directory van account 'fre' /home is, wat zijn dan
de home directories van 'alice' en 'bob'? Wat staat er in hun
.muttrc files??

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.