[linux] Mutt_tussenstand

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Do Jan 20 13:59:34 CET 2022

Aldus schreef Fré van Limpt op Thu, Jan 20, 2022 at 01:37:51PM +0100:

> ---vandaar die foutmeldingen van de terminal...

Als u Fetchmail niet zou gebruiken, dan zouden er ook geen foutmeldingen
op moeten treden. Het antwoord suggereert daarom dat u Fetchmail gebruikt.
Controleer dus de file /home/.fetchmailrc

U kunt wel degelijk Fetchmail gebruiken om de ingekomen berichten van
uw provider Freedom.NL op te halen en ook om de spam te downloaden
als die in een aparte mailbox wordt gezet. U kunt daarvoor IMAP gebruiken.

Dan moet u een lokale MTA installeren. Het voordeel is dat u de foutmeldingen
te zien krijgt als er iets niet goed gaat.

Het alternatief is om Mutt te laten inloggen op de IMAP server, zodat
al uw mail bij uw provider blijft staan.

Als Fetchmail een foutmelding geeft omdat de server geen POP3 ondersteunt,
dan haalt Fetchmail ook geen mail op....

Als /home uw home directory is, wat is dan uw mail directory?
/home/Mail of /home/Mutt?
Of hebt u helemaal geen lokale mailboxen?

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.