[linux] fetchmail, tuxedo.org, esr (was: Re: Regarding: Mutt tussenstand ???)

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Jan 20 19:24:45 CET 2022

On Thu 20 Jan 2022, Fré van Limpt wrote:

> --- Dat is het precies. Nooit bij stilgestaan, moet ik aanpassen.
>
> Dit lijkt me een enorm karwei; ik ben nog betrekkelijk nieuw op Linux en
> overzie dit even niet.
>
> In ieder geval: '/home/.muttrc' moet eigenlijk '/home/fre/.muttrc' zijn.

Voordat je allerlei dingen gaat doen:

- Wat staat er nu in /home
- Wat staat er nu in /home/fre

Dus:

ls -la /home
ls -la /home/fre

En wat is volgens het systeem jouw home directory? Die staat in
/etc/passwd (waar alle gebruikers in gedefinieerd zijn):

grep ^fre: /etc/passwd
Je home directory is dan de op een na laatste veld (gescheiden door ':' )
dus wat er voor :/bin/bash (vermoedelijk) staat.

Als dat inderdaad /home/fre is, dan kun je dingen simpel verplaatsen/
Als er geen dubbele dingen zijn, dan zou je kunnen doen:

cd /home
mv * fre  (je krijgt wel een foutmelding dat ie "fre" niet naar "fre"
kan verplaatsen).
mv .??* fre (dit verplaatst dingen zoals .muttrc, maar laat . en .. met
rust omdat de namen minimaal ., dan 2 tekens of meer moeten zijn.)

Paul