[linux] compileren met make en cmake

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Zo Jan 30 13:04:17 CET 2022

Aldus schreef Rob Berden via Linux op Sat, Jan 29, 2022 at 10:02:17PM +0000:
>    Hoi,
>    Ik heb onlangs de nieuwe versie van zynaddsubfx gecompileerd op een odroid
>    n2+ computer volgens de instructie van de ontwikkelaar (cmake .. en dan
>    make zonder make install).
>    Ik kan nu niet zynaddsubfx starten en ik kan ook de binairy vinden op mijn
>    sd kaart. Zoals ik begrepen heb kijkt make naar de MakeFile maar ik weet
>    niet goed waar ik moet zoeken.
>    iemand een idee?

De vraag is niet helemaal duidelijk. Ik ben blij dat u na de compilatie
de binary hebt aangetroffen. Wat gebeurt er wanneer u die probeert te
starten?

Cmake is een beetje ingewikkeld. Het heeft kennelijk een MakeFile geproduceerd.

U hebt make uitgevoerd zonder argumenten, dus zou die het default target 'all'.
moeten hebben gemaakt. Uw MakeFile verwijst naar CMakeFiles/Makefile2
Dat is dus het volgende punt om verder te zoeken.

Wat u niet hebt vermeld is de output (evt. foutmeldingen) van de
'make' run.

Suc6,

Daniel

--