[linux] mailsend-go stopt ploteslin

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Wo Jun 8 17:39:02 CEST 2022

Op wo 8 jun. 2022 16:15 schreef Daniel C. von Asmuth via Linux <
linux op lists.nllgg.nl>:

> Aldus schreef Fré van Limpt via Linux op Wed, Jun 08, 2022 at 11:54:14AM
> +0000:
> [...]
> dat te

Eh, bij mij valt dat onder het kopje "hobby" en zie je hier de kracht van
open source software: werkt het niet zoals je wilt? Pas het aan! :)

Of je daarmee je talent niet verspeelt aan zich superieur wanende

Het alternatief is natuurlijk om je 'eigen' tools te droppen en alles via
$webbrowser te doen (al dan niet verpakt als "app"). Ik weet wel manier ik
leuker vind....

>    Ik bedoel: het internet is van ons, de gebruikers.

Dat lijkt mij een wat vreemd statement, maar vooruit. Als je het als je
eigendom ziet, waarom zou je er dan niet mee knutselen?

Of moet ik hierbij meer denken aan het hebben van een dure auto: leuk om te
gebruiken, maar zodra het moeilijk wordt, wordt de dealer erbij geroepen?

Ik heb betoogd dat alleen de 'hacker community' er zo over dacht in de tijd
> dat
> het Internet was voorbehouden aan militaire en wetenschappelijke
> communicatie.
> Dat is te verklaren uit het feit dat de scheiding tussen de makers (die de
> standaarden
> implementeerden) en de gebruikers (systeembeheerders) niet zo groot was.
>
> Er kwam door o.a. Al Gore een eind aan: de commercie mocht het Internet
> exploiteren
> en de massa van de burgers kreeg ook toegang.

Dank je wel!
Ik ben vaak geďnteresseerd in hoe zaken ontstaan zijn, dit stukje uit de
geschiedenis van het Internet miste ik nog.

Mvg, Guus Snijders