[linux] Certificering en vouchers, LPI

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Di Jun 21 22:47:23 CEST 2022

Ja

On Sun, Jun 19, 2022 at 10:40:27PM +0200, John via Linux wrote:

> Ik heb mijn hernieuwingsexamen bij Firebrand gedaan, vorig jaar zonder een
> training te boeken. Dat kan dus wel. Overigens wel via Pearson geboekt,
> misschien maakt dat het verschil.

Ook ik heb examen gedaan zonder (dure???) training. Ja, het kan dus wel.

In het kader "misschien heeft iemand er nog iets aan":

* Bij LPI maak je een account aan, met naam die op je certificaat komt
* Je krijgt een "LPI-ID",  een soort van studentnummer.
* Bij PearsonVue doe je een soortgelijke actie.

* Op de LPI website vind je examen-eisen en ook lesstof.

* Vanuit de LPI kennis website kun je naar LPI winkel (website)
* Daar koop jij of iemandanders met creditcard examenvoucher
  (dat is voor LPI een moment van inkomsten)

* Bij PearsonVue website kies je examenplaats[0] en examentijdstip
  bij afrekenen wordt voucher ingewisseld (PearsonVue en LPI
  zullen onderling afspraken hebben over een verdeelsleutel)

* Vooraf aan examen is er "security circus"  (Denk "airport check-in
  security", het is maar dat je het weet, dat het je niet verrast)

* Na examen is er meteen uitslag.

Groeten
Geert Stappers

[0] Advies: Ga naar examenplaats.  De online versie, in 2020, is erg
    fout: Er wordt je een of andere runtime opgedrongen, die niet op
    Linux draait. Ja dat lees je goed: Linux examen kon je in 2020
    niet op een Linux computer doen.
    Aanvulling: Omdat ik het online examen niet kon afleggen (op Linux),
    niet afgelegd had, kreeg ik een nieuw voucher. Wel zo netjes van LPI

--
Silence is hard to parse