[linux] emigreren naar Duitsland

David david.adema op e-mail.de
Di Jun 28 09:46:48 CEST 2022

Goedemorgen

Wij wonen nu ca. 10 jaar naar volle tevredenheid in Dld. Ook wij wonen
net over de grens. Sterker nog, onze tuin is de grens.

Mijn ervaring met de privacy in Duitsland was wel een tegenvaller.

Mijn toenmalige provider t-Online heeft mijn ip adres doorgegeven aan
een zekere partij zodat men kon zien dat ik een film aan het down- /
uploaden was. Als menig NL was ik mij destijds totaal niet bewust van
het risico dat ik liep. Maar die zekere partij stuurde mij een brief dat
ik dus ongeveer 10.000€ moest betalen en als ik dat niet deed, zij mijn
actie door zouden geven aan de Duitse Buma Stemra.

Lang verhaal kort,... We hebben het opgelost met een betaling van bijna
2.000€
Ik adviseer om voorzichtig te zijn.

David.