[linux] Google verandert het inloggen. Heeft dit gevolgen?

John whoisjjc op yahoo.com
Vr Mrt 4 12:50:11 CET 2022

 > Las net dat Google vanaf 30 mei een andere inlog-strategie gaat volgen.

Ik heb die email ook gehad, en vroeg me ook af hoe het met Thunderbird
zou gaan. Al meen ik, dat Thunderbird OAuth 2.0 wel ondersteund.

Hieronder de email die ik heb gehad.

John

Google
Vanaf 30 mei raak je mogelijk de toegang kwijt tot apps die gebruikmaken
van een minder beveiligde inlogtechnologie

Google biedt geen support meer voor het gebruik van apps van derden of
apparaten die je vragen om in te loggen op je Google-account met alleen
je gebruikersnaam en wachtwoord. We doen dit om je account te
beschermen. In plaats daarvan moet je inloggen via Inloggen met Google
of andere technologieën met een betere beveiliging, zoals OAuth 2.0.
Meer informatieWat moet je doen?

E-mailsoftware, zoals Outlook 2016 of lager, biedt minder goed
beveiligde toegang tot je Gmail. Schakel over naar Office 365, Outlook
2019 of hoger of andere e-mailsoftware waarmee je kunt inloggen via
Inloggen met Google.

Meer informatie
Je ontvangt deze e-mail om je te informeren over belangrijke wijzigingen
in je Google-account en -services.
© 2022 Google Ireland Ltd., Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Ireland