[linux] Iemand in 't bezit van Sharkoon disk adapter?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Mrt 31 16:19:14 CEST 2022

On Thu 31 Mar 2022, Julien Michielsen via Linux wrote:

> Ik heb een Sharkoon disk adapter, maar de voeding is helaas kwijt geraakt.
> Het type: Quikcport Combo, en 't is een fijn apparaat: je klikt er een disk in,
> en sluit de adaper aan met een USB-kabel, waarna je de gegevens op de
> ingeklikte disk kunt lezen.  Wanneer iemand er een heeft: zou je mij het vol-
> tage van de voeding kunnen geven? Kan ik een passende voeding kopen,
> en de adapter weer in gebruik nemen.

Meestal zijn dat soort voedingen 12V (makkelijk om 5V van te maken voor
o.a. USB en de disk, en disken hebben vaak ook 12V nodig.

Volgens https://icecat.biz/p/vendorName/mpn/desc-19402868.html
is het 12V 3A. Met 2A verwacht ik dat het ook wel zal werken.

Paul