[linux] https://www.xs4all.nl/eigenmailserver/

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Do mei 5 00:41:16 CEST 2022

Aldus schreef Mike Jonkmans via Linux op Wed, May 04, 2022 at 07:49:04PM +0200:
> [...]

Dat is inderdaad een merkwaardige tekst. Waarom zou je je IP adres
ieder jaar moeten laten verwijderen als je nooit spam verzendt??

Als je klant van XS4All bent en je gebruikt hun server als relay
dan weet niemand van welk IP adres een bericht oorspronkelijk afkomstig
is; ze zien XS4All immers als afzender en dat IP adres controleren ze
dan aan hun van hun zwarte lijst.

> Volgens mij melden ISP's hun klanten-ip-ranges aan bij spamhaus.
> Als jij die een op de 1000 bent, die een eigen mailserver draait,
> dan kun je elk jaar melden dat je een uitzondering bent.

Wel T rusten,

Daniel

--
	morgen is een vrije dag, maar niet voor iedereen.