[linux] Email binnenkamers houden

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Zo mei 22 18:50:09 CEST 2022

Hoi,

In huis heb ik meerdere Linux computers.

Op eentje er van komt de e-mail binnen. Die server heet "alpaca".
Vanaf alpaca verstuur ik ook e-mail. Omdat KPN dat niet goed vindt,
is op alpaca als "smarthost" de server hop.stappers.nl ingesteld.
Dat gaat goed, bewijs is dat jullie deze e-mai krijgen.  8^)

Nu had ik graag van alpaca een e-mail naar een andere Linux computer in
huis verstuurt.  E-mail gaat echter meteen naar smarthost VPS hop.stappers.nl
toe. En "hop" heeft geen weet van die computer die hier in huis staat.

Wat ik zou willen is e-mail binnenkamers houden.

Welk advies hebben jullie daarvoor?

Groeten
Geert Stappers
--