[linux] Firefox-ergernissen onder Ubuntu-22.04

Derry cl3m0t op gmail.com
Ma Jan 9 00:53:51 CET 2023

Op 08-01-2023 om 14:51 schreef Julien Michielsen via Linux:
> Wanneer ik Firefox probeer te draaien met het commando “snap run
> Firefox” (hoofdletters
> zijn door de iPad neergezet) dan krijg ik de reactie
> cannot create user data directory /home/Julien/snap/firefox/2263: not a
> directory.
> Dit tot mijn grote verbazing, want die directory bestaat wel.
> Wat kan de reden zijn dat Firefox die bestaande directory niet ziet, en
> om die reden
> niet op wil starten?

Kan jij iets anders dat je via snap hebt geïnstalleerd wel draaien?
Vanwege het gebruik van sandboxing, heeft snap problemen als je
home-directory een symlink of een netwerk mount is. Hoe is dus je home
directory opgezet? Draai je al een andere sandboxing methode die
misschien met snap conflicteert?

Je kan ook op de website van Mozilla firefox downloaden en installeren,
eventueel met bijvoorbeeld firejail dan draaien.

Derry