[linux] cat $PWD

Oscar Roozen linux op okkie.nu
Zo Jan 15 16:43:33 CET 2023

On 14-01-2023 17:10, Geert Stappers via Linux wrote:
> Er is dan een `config` met dezelfde inhoud als wat met
> de andere methode wordt aangemaakt.
>

> Nu heb ik de hoop dat er iets als "envircat" dat environmentvariabelen
> expandeert naar hun waarde.  Een of andere `eval` optie of iets anders
> waar ik nog geen weet van heb, maar iemand van deze groep wel.

Ik weet van geen commando dat zoiets doet. Ik kan nog wel 42 manieren
verzinnen om dit te scripten, maar waarom is het zo nodig om het abolute pad
in de config te krijgen?

Je kan een relatief pad ook terugvinden door je $0 te evalueren. De dirname
daarvan is je executable en je config kun je ook zo vinden terugvinden:

CONFIG=$(dirname $0)/config

Je hoeft dan ook geen gen_config scriptjes te draaien.