[linux] Foxtrotgps probeempje op OpenSUSE LEAP 15.5

peter.vollebregt (gmail) peter.vollebregt op gmail.com
Ma Feb 19 10:22:51 CET 2024

Fred,

On 15-02-2024 15:39, Fred Mobach via Linux wrote:
> Kon ik dus op zoek naar die library en kreeg die bij
> https://rpmfind.net/linux/RPM/opensuse/15.3/x86_64/libgps23-3.17-bp153.1.24.x86_64.html
>

>  rpm -i gpsd-3.17-bp153.1.24.src.rpm

Als ik naar extra pakketten zoek kijk ik meestal bij de buildservice of
iemand zo vriendelijk is om die in te pakken:
https://software.opensuse.org/package/foxtrotgps?search_term=foxtrotgps

Voor Leap 15.5 zie ik twee bronnen (van mnhauke en een experimentele Geo
applicatie bron). probeer die eens?
De 1-click install werkt en zal die bron gelijk ook toevoegen. Wil je
niet altijd.
Ik doe meestal de expert download (niet gehinderd door kennis) en voeg
het pakket toe aan mijn eigen lokale repo.
Soms moet je daarna nog wat libraries toevoegen uit dezelfde bron.

Je kan de repo zelf ook toevoegen, maar de prioriteit wat aanpassen.
Standaard is 99, ik zet ze dan hoger (op 100) waardoor ze een lagere
prioriteit hebben :-)

> REnig idee in welke hoek ik een oplossing hiervoor kan vinden? Of is
> het simpel die 15.3 in rpmfind.net?

Die lui hebben ook een eigen repo: https://pkgs.org/download/foxtrotgps
Daar kan je helaas geen OpenSuse vinden, maar soms werkt het fedora spul
(of andere rpm's) ook.
Ik prefereer de eerdere oplossing.

En als dit alles niet werkt, dan van de source installeren. Maar dat is
een lang verhaal....

> Met vriendelijke groeten,
>

> Fred

Groeten,