[linux] Foxtrotgps probeempje op OpenSUSE LEAP 15.5

peter.vollebregt (gmail) peter.vollebregt op gmail.com
Ma Feb 19 10:54:14 CET 2024

Fred

Ik zag net dat mijn mail naar de lijst was geblokt "Een HTML-bijlage is
gescrubt...".  Vroeger (toen ik hier nog wel eens wat deed) had
Thunderbird een lijst met text-only domains. Dat schijnt verdwenen te
zijn.... Stuur ik opeens html.

Bij deze mijn antwoord op je mail naar mij toe.

On 16-02-2024 17:27, Fred Mobach wrote:

> [...]
Ik doe zelf meestal de expert install, want die 1-click voegt ter
eeuwige dagen al die repo's toe. In dit geval wel 5 (meestal krijg je er
maar één). Waarbij er 1 niet zo lekker gaat. Als ze al nodig zijn zet ik
ze daarna vaak uit. Dit is de lijst die ik kreeg:

    https://download.opensuse.org/repositories/SUSE:/SLE-15-SP1:/GA/pool/
    https://download.opensuse.org/repositories/SUSE:/SLE-15-SP2:/GA/pool/
    https://download.opensuse.org/repositories/SUSE:/SLE-15-SP3:/GA/pool/
    https://download.opensuse.org/repositories/SUSE:/SLE-15-SP4:/GA/pool/
    https://download.opensuse.org/repositories/SUSE:/SLE-15-SP5:/GA/toberemoved/
    https://download.opensuse.org/repositories/home:/mnhauke/15.5/

Ze worden ondanks alle meldingen vaak toch toegevoegd (je krijgt er 1
per repo, vandaar de drukte). Die met "toberemoved" klinkt fishy en is
waarschijnlijk het probleem. Ik heb alleen die van mnhauke laten staan,
en de rest gedelete. Ik hou niet van rommel.

Even voor je geprobeerd of ik foxtrotgps kan installeren, en dat lukt.
Krijg nog wel wat extra dingen erbij:

    Installed Packages: 7
    foxtrotgps, fprintd, fprintd-lang, fprintd-pam, gpsd, libfprint-2-2,
    libfprint-2-tod1

Applicatie geopend, en bij mij (ook Leap 15.5) werkt het gewoon.