[linux] VPS keuze

Mark Janssen maniac.nl op gmail.com
Ma Jan 15 23:19:42 CET 2024

Ik ben zelf zeer tevreden met Hetzner (en dan specifiek ook de ARM vm's,
maar de intel/amd vm's zijn ook prima).
Prima performance voor een zeer scherpe prijs, een geweldig control-panel
met console en veel functionaliteit.

Ik ben geen fan van tilaa.... ze waren jaren terug wel leuk, maar ik blijf
een grote haat hebben aan hun invoicing en billing systeem, waarbij je
uitsluitend VM's kan afnemen per kwartaal, terwijl alle andere VPS
leveranciers per maand of nog beter, per uur factureren.
En dan kan je ook nog eens niet opzeggen als er nog backups actief zijn,
waardoor je nog langer verplicht klant blijft als je wil opzeggen.

Verder zou ik ook afraden om bij de ISP's te gaan zitten die de afgelopen
jaren zijn overgenomen door team.blue of TWS e.d. ... het grote uitmelken
is overal begonnen.

--
Mark Janssen  --  mark op sig-io.nl
Unix / Linux Open-Source and Internet Consultant