[linux] lscpu: wat te doen bij cpu-kwetsbaarheden?

Geert-Jan gj op wyna.nl
Za Sep 7 22:18:58 CEST 2024

Veel CPU kwetsbaarheden zijn alleen in multi user / multi VM van
toepassing, dus als je hostingdiensten aanbied aan klanten die mogelijk
elkaars VM's aanvallen moet je er wel iets mee. Je kan de beschrijving
van alle bugs waar je systeem geen mitigatie voor heeft opzoeken of dat
bij jouw gebruik van toepassing is en of het dan een risico is. Als dat
zo is kijken of er een mitigatie oplossing is die je aan kunt zetten.

Voor mijn privé computers zou ik er alleen wat aan doen als ik teveel
tijd heb of te nieuwsgierig geworden ben.

Geert-Jan