<div dir="auto">Gerard, ik ben nu niet thuis maar ik heb div. forums gelezen, you tube bekeken en toen begonnen. En installatie begon, ik heb de meeste instellingen niet veranderd. Ik moet ff tijd hebben om precies uit te vinden hoe en wat. Na uw tip over virtualbox was mijn nieuwsgierigheid gewekt. Binnenkort hoop ik meer info te geven.<div dir="auto">Leon<br><div dir="auto"><br></div></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr">Op di 28 aug. 2018 13:36 schreef Gerard Bekhuis <<a href="mailto:odemarus@gmx.de">odemarus@gmx.de</a>>:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Hallo Leon,<br>
<br>
kun je misschien beschrijven welke stappen jij allemaal ondernomen hebt <br>
bij de installatie van virtualbox, aangezien ik vermoed dt je ergens een <br>
stap vergeten hebt, wat mij zelf 15 jaar geleden met virtualbox ook <br>
overkomen is.<br>
Groetjes<br>
Gerard.<br>
<br>
<br>
<br>
Am 28.08.2018 um 12:13 schrieb Leon van Geel:<br>
> Hallo,<br>
> Omdat ik mezelf zomaar niet gewonnen geef heb ik nog een vraagje.<br>
> Op de Asus windows 10 geinstalleerd en daarna men virtualbox Linux 8.3 <br>
> iso geprobeerd. Installatie verliep foutloos. Daarna dualboot geprobeerd <br>
> en dat lukte niet. Waarom in virtualbox wel en gewone installatie niet?<br>
> <a href="http://M.vr.gr" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">M.vr.gr</a> <<a href="http://M.vr.gr" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://M.vr.gr</a>><br>
> Leon.<br>
> <br>
> Op do 23 aug. 2018 15:23 schreef Daniel C. von Asmuth <br>
> <<a href="mailto:asmuth@bakunin.xs4all.nl" target="_blank" rel="noreferrer">asmuth@bakunin.xs4all.nl</a> <mailto:<a href="mailto:asmuth@bakunin.xs4all.nl" target="_blank" rel="noreferrer">asmuth@bakunin.xs4all.nl</a>>>:<br>
> <br>
>     Aldus schreef Leon van Geel op Thu, Aug 23, 2018 at 02:07:05PM +0200:<br>
>      > Volgens Anneke word Linux niet ondersteund<br>
> <br>
>     Ik ken twee dames die Anneke heten, maar ik denk dat ze geen van beiden<br>
>     van Linux hebben gehoord. Dat Asustek geen Linux support levert,<br>
>     schreef<br>
>     ik in het vorige bericht al.<br>
> <br>
>     Linux wordt wel degelijk ondersteund: onder andere door Linux<br>
>     International, de Free Software Foundation, de NLLGG en de HCC.<br>
>     Niet door ASUStek, maar dat schreef ik hieronder al. Het wordt<br>
>     ook ondersteund door Microsoft (voor het eigen personeel).<br>
> <br>
>     De grote Linux distributeurs bieden ook support aan (allicht niet<br>
>     gratis). Ik heb goede ervaring met Red Hat support.<br>
> <br>
>     Nu wordt het tijd om u te adviseren om geen Windows™ te gebruiken.<br>
>     Als professionele Linux support een beetje prijzig is voor u,<br>
>     dan is Microsoft support onbetaalbaar. Op zijn best levert Microsoft<br>
>     support aan Asustek. Levert Asustek support aan individuele burgers??<br>
>     Zo ja, welke?<br>
> <br>
>     De wet gaat ervan uit dat de koper van een laptop een soort contract<br>
>     heeft met de leverancier (Lees de algemene voorwaarden van de winkel)<br>
>     maar dat gaat niet veel verder dan een half jaar garantie op de<br>
>     hardware. Doorgaans hebt u bij software op vervanging van de tape,<br>
>     floppy discs of CD-ROM in het geval dat u beschadigde exemplaren<br>
>     ontving.<br>
>     Als de software niet deugt hebt u ongeveer evenveel garanties als een<br>
>     koper van een krant krijgt als daarin een drukfout of zelfs een<br>
>     onwaarheid in staat. Uw winkelier kan weinig anders doen dan uw laptop<br>
>     opsturen naar de importeur en in zeldzame gevallen zal de fabrikant<br>
>     de support van Microsoft Inc. inroepen en nog minder vaak zal Redmond<br>
>     met een patch komen.<br>
> <br>
>     Wat de c't adviseert is om niet zelf patches en software updates van<br>
>     Intel of Microsoft te downloaden en te installeren, omdat die daarop<br>
>     geen garantie geven, terwijl je het kontrakt met de leverancier schendt<br>
>     door zelf me Windows te prutsen.<br>
> <br>
>     Microsoft heeft aangekondigd te stoppen met de ondersteuning van<br>
>     Windows™, met uitzondering van de laatste drie edities of zo. Maar<br>
>     als u geluk hebt, krijgt u van sommige hardwarefabrikanten nog drivers<br>
>     voor Windows XP.<br>
> <br>
>     Wat is dan de betekenis van 'support'? Dat komt er ongeveer op neer dat<br>
>     als u een Wintel PC hebt van 10 jaar of ouder, dat er maar weinig<br>
>     bedrijven te vinden zijn die tegen een normale prijs uw hardware zullen<br>
>     repareren en uw software zal zelden voor reparatie in aanmerking komen<br>
>     als u niet over de broncode beschikt. Waarschijnlijk heeft de Chinese<br>
>     regering inzage in de broncode van Windows gekregen om ze te kunnen<br>
>     controleren op achterdeurtjes. Het Duitse parlement heeft vragen gesteld<br>
>     over welke informatie van de gebruiker door Windows 10 naar Redmond<br>
>     wordt gestuurd.<br>
> <br>
>     Ean daarom adviseren wij van de NLLGG allemaal verschillende Linux<br>
>     distro's - leve de keuzevrijheid - en dan die versie te nemen met<br>
>     de beste en langdurigste ondersteuning.<br>
> <br>
>     Met vriendelijke groet,<br>
> <br>
> <br>
> <br>
>     Daniel von Asmuth<br>
> <br>
> <br>
> <br>
> <br>
<br>
</blockquote></div>